Følgere

onsdag 16. mars 2011

Er det liv?

 I dag har Agaphantus, Fuchia og Engletrompeter kommet opp ifra kjelleren, men er det liv i dem?
Frøken Agaphantus er det liv i, men vil hun blomstre? Nå er det vel snart 6 år siden hun ble kjøpt inn, men fremdeles har hun ikke satt en eneste blomst - bare blader, og jeg kjenner at hun lever på nåde!!!!
 Engletrompetene hadde lus i hele sesongen i fjor, så nå blir de vannet med litt salmiakk i vannet - håper det vil ta knekken på de svært irriterende små skapningene som ødelegger bladene! Har desverre vannet veldig lite i venter, så egentlig er jeg spent på om de er i live, eller om de har tørket helt inn...
Her ligger forresten peisen - så får jeg leve i spenning... blir den borte før det blir sommer???
Håper du får en fin slutt på uka - nå er vi over halvveis til helga, og det er jo alltid deilig.
Takk for at du titter inn til meg - kanskje har du noen planter på overvintring i kjelleren også...
Klem Hilde

4 kommentarer:

  1. Det er like spennende hvært år, når man tar frem blomster og løker etter vinter dvalen, trur mine Dalia e død, syns de virket for myke, trur æ skal kjøpe nye løker og kaste de æ planta ned.

    SvarSlett
  2. Alltid spennende med de overvintrede!Tok opp pellisene mine fra kjelleren søndag,og det ser ut som alle har overlevd!Ei herlig tid vi er inne i nå!

    SvarSlett
  3. Veldig spennende altså! Håperdu blogger videre om disse små! :)

    SvarSlett
  4. Det är alltid lika spännande att titta efter, om det finns liv i växter när de väl kommer upp ur vinterförvaringen.
    Håller tummarna för att Agapanthus skjuter fina gröna blad snart :)
    Ha en fin helg! /Bea

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails