Følgere

lørdag 29. oktober 2011

Høstglede

I dag har vi hatt vakkert høstvær med glimt av sol. Jeg har vært på favoritt-sybutikken med ei god venninne, og da ble det samtidig til til en kaffe. Vi besøkte kaffebrenneriet på Frogner, og jeg skjønner da at jeg så definitivt bor i andre enden av byen. Vi var skjønt enige om at det var som å komme til en annen verden, men en deilig verden... Nærmest litt eksotisk - kunne vært en fortaus kafe i Paris.
Blir liksom litt satt ut når barn som knapt kan sitte i vognen har Burbery skjerf ( mulig det ikke skrives slik) og det står fiffige små merkelapper på alle de andre plaggene den skjønne lille er ikledd...

Vel hjemme fra handletur ble det tid til litt hagearbeid. Jeg tenker at vi er litt rare - om våren er det om å gjøre å spikke seg vei gjennom is og snø for å få ned en stol i solen - men nå på høsten så rydder vi alle møblene unna, selv om det ennå er mulig å sitte i solen med en varm kopp i hånden...
På kafeen på Frogner satt man i pene klær med et lite pledd rundt bena ute i solen...( vi satt varmt og godt inne, og kunne diskret studere alle som kom og gikk - eller vi prøvde å være diskret :-) )

Det er en behagelig arbeidstemperatur ute, så jeg håper været holder seg så vi kan få en god arbeidsstund ute i hagen i morgen også, og da skal jeg jammen finne frem pledd og stol også...

Høstens nyvinning i hagen er dette matestativet. Det følger med flotte mate anordninger, men dersom man skulle kjøpe både stativ og tilbehør ble det en vel stor investering, så vi får slite med det vi allerede har. Fuglene er ikke så nøye på hvordan det ser ut og besøker oss i hopetall, og det er jo det viktigste!

For et par uker siden fikk jeg omsider tulipanene mine i bakken etter en artikkel om at det ennå ikke var for sent i aftenposten - satt nesten teen i vrangstupen - ennå ikke for sent - jeg hadde ikke tenkt tanken om at det var på tide en gang... Jeg er rar slik - om våren spretter jeg rundt i hagen og leter etter det minste lille tegn til vår, men når høsten kommer krypende husker jeg ikke helt at det krever litt egen insats for å få disse vårtegnene...

Er du klar for vinter i din hage? Her gjenstår noen timers innsats ennå , og vår hage er mikro liten! Tenk om vi haddde hatt en stooooor hage... Kanskje det er enklere med stor hage - da har man kanskje et redskapsskjul å lagre alle hage dippedutter...

Nå skal lørdagen nytes!
Takk for at du tittet inn til meg.
Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. Veldig hyggelig tur til Frogner i dag :) Bør absolutt gjentas en gang vi har enda bedre tid! Klem

    SvarSlett
  2. hei :)
    hihi, hørtes ut som et intresant cafe besøk ;)
    jeg har også "tømt" hagen for sommerblomster og hagemøbler. tengte jeg skulle være tidlig ute i år, for i fjor kom snøen og overraska meg :(
    men jeg kunne godt ha venta litt, for vi har jo hatt mange fine ute dager...
    jeg fikk noen løker her omdagen som jeg enda ikke har puttet i jorden , så jeg bør kansje få gjort det...
    ønsker deg en fin uke! håper den bli solfyldt!
    klem :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails