Følgere

fredag 2. mai 2014

Rabarbrasuppen er servert

Det vokser så det knaker i hagen, og hver dag titter det frem noen nye overraskelser.
 

I skogen bak huset risler Alnaelva muntert, og selv om ungen stadig blir eldre har de heldigvis ikke vokst ifra lykken over en barkebåt på seilas.

I dag ble de første rabarbraene tatt med inn ifra hagen. Det ble akkurat nok til å lage en rabarbrasuppe. Oppskriften hentet jeg fra kokeboken til Trine Sandberg som har en fantastisk matblogg. Link til oppskriften er her http://trinesmatblogg.no/2011/06/24/rabarbrasuppe-med-jordbaer-og-vaniljeis/

Disse nydelige små blå har jeg fått plukke hos min nabo. Denne blåfargen er helt vidunderlig synes jeg.

Rabarbrasuppen falt i smak her i familien, og på  http://trinesmatblogg.no/ er det flere oppskrifter til inspirasjon om du også har rabarbra i hagen din.
Ønsker deg en riktig god helg.
Hilde

2 kommentarer:

  1. Åååå, har dere en elv nærmest i hagen..,ser utrolig idyllisk ut! Rabarbrasupper vekker gode barndomsminner, det bør jeg virkelig lage til mine egne barn...!
    Klem♥

    SvarSlett
  2. I år er rabarbraen veldig tidlig ute, og som du sier, det er best å ta den før St.Hans. Takk for at du minnet meg på det :-). Nydelige bilder hos deg! Ha en fortsatt god helg.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails