Følgere

tirsdag 29. november 2011

adventslys

I år har jeg laget en ny vri på adventsstaken vår. Tidligere har vi hatt en helt annen stake, men i år ble det denne. Den store glassbollen er fra Ikea. Den har bodd hos oss lenge og har hatt ulike bruksområder, og nå ble det lysestake.

Sviblene som er brukt skal komme med lilla blomster, og vi vente i spenning på at de skal springe ut. Tanken er at når de skiftes ut skal de bli hvite. Akkurat nå har jeg duk i adventsfarge, og da går det fint med lilla blomster,men lilla og rød synes jeg blir litt voldsomt.

Lysene er festet med tac-it eller lærer-tyggis som noe også kaller det, så de står stødig og trygt på plass. Ungene bytter på å tenne lyset til frokost og middag hver dag.

Mosen har jeg funnet hos meste grønn, og konglene er et ferieminne fra Danmark :-)

Jeg ble ganske fornøyd med denne varianten. Vet jeg har tall i sink et eller annet sted, men har ennå ikke klart å finne de :-/

Håper du får en fin dag. Takk for at du tittet inn til meg.
Klem Hilde

5 kommentarer:

  1. Så nydelig adventsstake!
    Klem

    SvarSlett
  2. Hej!
    Vilken vacker adventsgrupp med hyacinter och ljus!
    Må gott! /Bea

    SvarSlett
  3. Adventstaken din var kjempefin, det blir flott når sviblene kommer med lilla blomst;)

    Hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  4. Kjempe fin adventstake Hilde. De har nok disse plansjene på det hemmelige stedet tenker jeg:-)

    SvarSlett
  5. Dette var en finfin stake. Marius er allergisk, så svibler kan vi ikke ha og åpne lys går heller ikke pga kattene :-( Derfor blir utvalget av stake heller labert :-)
    I dag våknet vi til torden og regn her i Porsgrunn. Ikke mye som minner om at julen nærmer seg egentlig. I baksten min brukte jeg bare litt kanel og kardemomme. De ble supergode og saftige. Brukte også litt fløte istedefor melk....
    Ha en finfin torsdag.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails