Følgere

søndag 22. desember 2013

Blomster over alt

I år ønsket jeg meg røde blomster i alle rom til jul. Ideen er god, men busdjettet en tanke smalt. Hva gjør man da? Jo man finner frem alle de små vasene som har samlet seg opp i årense løp og lager små buketter som kan glede. Jeg har spart på små vaser i noen år fordi jentene mine stadig kommer hjem med små buketter, og nå kom de til nytte også i vinterhalvåret.

Min Rema butikk får friske blomster to ganger i uka til langt bedre pris enn blomsterbutikken, og kvaliteten er som oftest like god. Dermed ble det to buketter med tulipaner og en med røde roser til den nette sum av 150 kroner.

Alle blomstene ble kuttet - rosene på skrå og tulipanene rett over. Alle har fått holdbarhetsmiddel, og er dantert i oddetall i hver sin vase. Nå blomstere det i alle rom - selv på toalettet, og det synes jeg er hyggelig. Vi er jo en familie som bruker bordene vi har, så en liten vase er enklere å plassere enn en stor.

Kjente at jeg måtte dele denne lille ideen. Kanskje du også vil la huset blomstre til jul.
Kos deg med de siste juleforberedelsene.
Klem Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails