Følgere

mandag 6. desember 2010

En glemt glede...

Av og til får jeg tid til å lage ting til meg selv, og da jeg åpnet julepynten var disse Fruene et hyggelig gjensyn - en glede laget til meg selv! Lurt å gjøre det av og til også... Måtte jo lete en stund for å finne stativene man litt morbid henger damene opp på, men nå står de der og drømmer om alt jeg skulle ha gjort til jul...
Jeg har bestemt meg for ikke å krampebake til jul - og vet ikke en gang hvorfor, for jeg liker å bake, men vet du - kakene jeg bakte i fjor er ennå i boksene, og jeg er litt redd for å åpne de - tenk om kakene lever... Må manne meg opp og få boksene tømt og vasket grundig...(rødme rødme - og mamma - leser du dette skal du vite at jeg SKAL vaske boksene nøye...)

På lørdag var jeg på handletur på Toys r us -(bursdagsgave som måtte i hus)- jeg tenkte at det var litt selvmordsaktig med to 6-åringer på slep og grudde meg skikkelig, men så ble det bare hyggelig... Var der når butikken åpnet klokken ni - man hviler jo ikke på sine laubær om morgene med barn, så dette var jo langt på dag. Vi fant gaver - ruslet rett i kassen - pakket inn gavene og var ferdige! Som en bonus fikk jentene kjøre Askepott vognen en ekstra runde på vei ut...



Vi besøkte mester grønn også, og der ble det med både lilla og rosa svibler til jentene og noen mer nøytrale til mor...


I morgen blir det julekonsert med elevene på skolen, og det tror jeg blir en fin dag med mye julesang...



Håper du også finner overraskelser i hverdagen som gjør deg glad - det er så godt med litt hverdagslykke!
Takk for at du titter inn til meg - legger di igjen et spor kan jeg titte inn til deg...
Klemmer Hilde


3 kommentarer:

  1. Så det er ikke bare hos meg at det ligger rester i kakeboksene fra i fjor ;o).Baker mindre for hvert år jeg og men noe MÅ en bare ha.Kjempefine julefruer.I dag laver snøen ned så det er skikkelig julestemning :o) Ha ei fortsatt fin adventsstund :o)

    SvarSlett
  2. Haha, du er så ikke alene om julekaker i boksene hele året. De bruker bli steinhard,men fuglene liker de...:)
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Åh, Så vackra bilder, kul att du ville vara med i min lilla utlottning!

    Julkramar Therese

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails