Følgere

onsdag 8. desember 2010

Gammelt, slitt og litt merkelig...

Denne karen er nok min kjæreste julepynt... Den kjøpte i sin tid min far i gave til sine foreldre. Nissen er en gammel kar - Pappa er jo 67 år, så det er noen år siden han kjøpte denne nissen. Nissen i seg selv er jo ikke så pen - den er laget av hard plast, og kan trekkes opp, slik at den spiller glade jul. Da jeg var liten fikk alle vi barnebarna trekke han opp så ofte vi ville i julen, så malingen er helt sitt av rundt den lille skruen. Sjarmen er jo minnene om jul hos Farmor og Farfar.
Disse nissene, som holder på med tømmerhogsten har jeg kjøpt på loppemarked for to kroner. Det er veldig lenge siden de ble kjøpt inn, men jeg bare måtte ha de... Synes det var trist at noen hadde levert de inn på loppemarked, for det så ut som om de hadde vært med på mange juler, og jeg var redd de skulle gå i søppelknuseren... I stedet bor de nå hjemme hos meg, og jeg synes de er sjarmerende...


Vi har også levert inn masser av julepynt til fretex, men av typen enorme figurer til å putte lys inn i - ikke helt min kopp te lenger, så da håper jeg noen andre lar de flytte inn i stuen sin!


De første sviblene som ble kjøpt inn har nå tatt kvelden og nye har flyttet inn - vi er 8 dager inn i desember,og gaveproduksjonen er i farta - alltid på etterskudd, men jeg jobber meg sakte men sikkert fremover gjennom gavebunken som skal leveres ut til kjente og kjære.



Hvordan er det med deg ? Er alle gavene i hus og kakeboksene fylt? Vel slik er det ikke hos meg, men jeg er fremdeles veldig avslappet i forhold til dette...
Takk for at du titter inn til meg - legg gjerne igjen et lite spor så titter jeg inn til deg!
Klem HIlde



6 kommentarer:

  1. Det er jo bare så sjarmerende med slik gammel slitt pynt. Jeg har et reinsdyr som er helt loslitt, men det bor fortsatt hos mamma. I kveld skal jeg lage til/fra lapper. Ellers stresser jeg ikke mye. Ha en fin ukeslutt på jobb.

    SvarSlett
  2. Sjarmerende nisser! Gøy å ha nisser som har "en historie".
    Linken på teppe innlegget mitt er reparert. Hvis den ikke fungerer så kan du gå inn på Olavas blogg (se blogg rollen min) det er hun som har laget oppskriften. Takk for at du sa i fra.
    Nyt førjulsdagene.
    klem Igi

    SvarSlett
  3. Herlige nisser, fylt med sjarmerende historie :-)
    Her er ingen gaver kjøpt...
    lite pynt...
    men lykkelig for det!
    Masse nisse/lucia opplegg og julekort på gang. Bra det også!
    Ønsker deg en flott adventstid.
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. Jeg strikker og jeg strikker, ender vel med senebetennels til slutt ;) Neida, går så fint så! Fikk jo en lang og deilig ettermiddag hjemme i dag!
    Du var så flink i går :) Julekonserten vår er jeg bare så glad i!

    SvarSlett
  5. Herlig med nostalgisk julepynt ;-)

    Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    Ønsker deg en fin-fin kveld!

    Hilsen Carina

    SvarSlett
  6. Hej

    Om du sender mej din adresse så skall jeg sende dej mönstret så fort det bare går!!!

    klem Irene

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails