Følgere

mandag 8. august 2011

Georginer - gir mange buketter

Georginer er noen flotte sommerplanter - man tar de forsiktig opp om høsten - klipper av planten og så ligger de i vaskekjelleren i en balje med avispapir og venter på våren under en benk. Om våren kommer de første skuddene - så settes de i potter inne før det bærer ut i beddet igjen når faren for frost er over.

Nå er de super frodige og bungner av blomster - jo mer jeg plukker inn - jo mer blomstrer de...
Husker at jeg i fjor ønsket meg flere farger, men det glemte jeg i løpet av vinteren, så nå får jeg håpe at jeg til neste vår får inn litt flere farger....

Denne sommeren har desverre iberiaskogsneglene funnet veien til min hage, og de er veldig glade i georginer, så de jeg finner lider en ublid skjebne...

Har du noen tips om georginer som ikke er rosa, så noterer jeg meg gjerne navnet. Da har jeg har noe å jakte på til våren...
Takk for at du titter inn til meg.
Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. georginene er vakre, æ har også masse av dem, både knoller og så sår æ frø i drivhuset til sommer georginene, de er mindre , men like fin.
    Dine var nydelige, Lisbeth :O)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails