Følgere

lørdag 11. januar 2014

Vinterlengsel med et hint av vår

 Noen ganger blir lengselen etter vår stor, og særlig når det ikke kommer vintersnø som lyser opp i landskapet.
Da en av mine venninner har bursdag nå i denne mørke tiden falt jeg for fristelsen til å sy en vårlig duk med grønt i kombinasjon med lilla som hun er glad i.


 Det er deilig å drømme seg bort med farger inne på syrommet, men helst skulle jeg ha kikket ut på en vegg av snø gjennom kjellervinduet, men slik er det ikke. Vannet renner framdeles friskt i fossen som jeg kan se gjennom vinduet et stykke borte, og det er ingen tegn til snøfall de nærmeste dagene.
Det er deilig å leke med farger - øynene blir litt glade av friskheten, og det er ekstra stas om jeg har stoffer jeg har hatt liggende lenge uten å finne gode bruksområder til, også er det plutselig dette stoffet som "gjør" denne duken.

Løperen er for lengst sendt og åpnet, og den ble heldigvis godt mottatt. Mønsteret er ifra myquilt, og jeg sydde noen juleløpere i dette mønsteret. Artig å se hvor anderledes det ble med vårlige farger.
Ønsker deg en fortsatt god helg, og håper snøen snart kommer.
Hilde


3 kommentarer:

  1. Så flink du er. Denne duken ble jammen fin. Vårlig og frisk i fargene. Håper vi får litt snø før våren kommer...

    SvarSlett
  2. Dette var en vårlig og fin løper, tulipaner og grønt, det er vår, det. :)

    SvarSlett
  3. For ein fin duk du har sydd. Nydelige vårlig var den.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails