Følgere

lørdag 4. januar 2014

Drømmeslott

Når snøen lar vente på seg blir det mere tid til inneaktiviteter i helgene. I dag har vi malt drømmeslott etter inspirasjon fra et undervisningsopplegg jeg har funnet på pinterst, og som jeg bruker til min egen klasse akkurat nå. Dette var en morsom oppgave, så jentene og jeg hadde en hyggelig stund mens vi malte.

Det er gøy at resultatene blir så ulike, selv om inspirasjonen er lik.


Hvis du ble nysgjerrig kan du følge linken over.
 
Vi har snakket om kubisme, Paul Klee og Picasso som regnes som kubismens far. Det er jo ikke undervisning her hjemme, men litt ekstra kunnskap kan man jo flette inn. Vi tegnet med blyant først, så overtegnet vi med svart fettfarge før vi til slutt malte med vann. Kanskje du også har noen småtroll som sliter litt med snømangel?




I morgen skal vi tegne på dekorasjon med fettfarger slik det er på eksempelet jeg fant på pinterst.
Fortsatt god helg!
Takk for at du tittet inn til meg.
HIlde

1 kommentar:

  1. Så koselig det er og sitte inne med mange fine aktiviterer ilamme ungene.
    Så flink de var. fine bilder, Hilde.

    Ha en fin kveld

    Lisbeth :0)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails