Følgere

fredag 3. september 2010

Høsten har mange hagegleder...

Georginene mine har blomstret siden slutten av juni, og de er praktfulle!!! Har klippet inn så mange buketter at jeg har kommet av tellingen, og jeg skal helt klart kjøpe flere sorter og farger til våren - disse snille planter som gir og gir... Om noen uker så fryser de ned - tas opp av bakken og legges på avispapir på vaskerommet - der glemmer jeg de litt, til det dufter litt av de en gang i begynnelsen av mars - da har de lange hvite skudd, og minner meg på sin tilstedeværelse under benken - gjemt bak en gardin... Så settes de i potter inne og senere i garasjen til de blir klare til utplanting når faren for frost er over... Den avbildede har mørke stilker og bladverk, og er riktig så flott å se til!

Engletrompeten som gav så mange frustrasjoner i våres er nå på sin topp med 50-60 blomster... Den er et syn, og de mange avlegger plantene er også på gang med sine blomster - lurer på hvor jeg skal overvintre de alle - mulig de må på rekrasjon (hint hint-mamma...)

Klematis i lilla, rosa og ceris er i full fart - det er rett og slett vakkert i hagen, men akk så overgrodd - de siste ukene har ikke vært fylt med hage overskudd, men til uka håper jeg at jeg kommer meg ut slik at vi får en fin hage også frem til snøen en gang kommer dalende...


Det er jo bare vakkert - eller hva?



Skal fylle et par kasser med litt høst - deilig å bli møtt av litt skjønnhet når man kommer hjem på ettermiddagene også!
Håper du får en deilig helg - med eller uten hagearbeid...
Klem Hilde



7 kommentarer:

  1. For en fantastisk engletrompet!!
    Klematisene dine er også virkelig et syn..nydelige farger!!
    Anne

    SvarSlett
  2. Nydelige blomster bilder! En utroligflott engletrompet!!
    Håper du får en fin helg.
    Klem Igi

    SvarSlett
  3. Oj, så vackert och stort exemplar av din Änglatrumpet!
    Fina färger på dina Klematisar.
    Nu är snart trädgårds säsongen över och vi får vila och kanske planera för en ny vår :)
    Trevligt veckoslut!
    Kram /Bea

    SvarSlett
  4. Så mange nydelige blomster! Jeg har ikke grønne fingre, dessverre...
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  5. Nydelige blomster i din hage,georginene var ekstra flotte,like så clematisene.
    Her er det rufsete i alle bed,for ryggen er ikke i hagehumør.Nyte dagen må vi....
    God helg!Linda :))

    SvarSlett
  6. Så mange vakre blomster du har i hagen din. Engletrompeten er jo bare helt utrolig. Her er det meste på hell. Skulle hatt ryddet litt i hagen, men å sy er jo så mye mere gøy. Ha en super uke.

    SvarSlett
  7. Vad fina dina skolflickor är med sina nya ryggsäckar! Oj, sover hon med den i sängen... Ja, då måste hon verkligen tycka om den! Jobbar du på samma skola som barnen går på?

    Så vackra blommor i trädgården. Min är inte mycket att visa. Jag är aldeles för dålig på att rensa ogräs så blommorna syns knappt bakom allt som inte borde växa där... Kram Stina

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails