Følgere

fredag 18. november 2011

Ikke vakert men....

Utenfor kjøkkenvinduet er fuglene ivrige gjester om dagen. De henger i alle mulig vinkler for  få tak i maten vi har hengt ut. Som du ser er det ingen designer innretning akkurat, men en meisebolle i et irrgrønt nett fra plantasjen. Egentlig har vi kjøpt en ganske snasen sak bollene skal være oppi, men det viste seg at våre boller var for store til å passe i den kjøpte manikken...

På bakken arbeider stæren som ryddemanskap. Det er ikke bare bare med fugler - de eier ikke bordskikk! Ikke tro at de kan ta seg et frø og være fornøyd! Å nei, de er som så mange andre småtråkk i dag - de vil sjekke om det finns noe som er bedre litt lenger ned i haugen.

Her har et frø blitt valgt ut - men først sprutet han ned en 10-20 andre til glede for smågnagere og fugler som foretrekker bakkenivå.

Så er det selve fuglebrettet da... Desverre er det ikke et lett dryss av snø på taket! Men fuglene ser ikke ut til å bry seg - de kommer i hopetall og tømmer denne beholderen på to dager...  Jeg har en lekker sak fra groshage, men først på telen sette seg, slik at vekten ikke vipper mitt nye matstativ over ende.
For å være ærlig tror jeg ikke fuglene bryr seg med hvordan det ser ut - bare de får mat... Så samme hva du har - få det frem og mat fuglene - det er veldig hyggelig med litt besøk i hagen også vinterstid :-)
Dersom du er litt bekymret kan jeg love at vi vakser av fuglehuset - vi vil jo ikke at småfuglene skal bli syke!

Ønsker deg en deilig helg! Nå starter den snart...
Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. hei :)
    ja det er viktig å mate de søte små fuglene!
    jeg har også laget fuglemat, er ikke så lekker å se på min heller,men fuglene syns det er nam nam :)
    god helg til deg og dine!
    klem :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Og takk for koselig kommentar:)
    Så skjønne fuglebilder du viser!
    Og jeg synes foringsplassen din er flott,praktisk innrettning til å henge opp fuglematen:)
    Du lurte på hva jeg brukte for å henge opp formene, har tatt et lite hull med en syl, og satt på en slik liten ring en bruker til smykkelaging.
    I denne fester jeg en tråd/hyssing til henge dem opp i.

    Ønsker deg en flott kveld og helg!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails