Følgere

lørdag 29. mai 2010

Det vokser så det spruter...

I fjor hadde jeg tusenfryd i verandakassene mine, og de ble plantet i beddene om høsten - nå blomstrer de på nytt... Så søte de er de små!
I dag har vi hatt et svært variert vær, men regn, haggel, torden og sol... Jeg håper på opphold så jeg kan ruske litt opp i all skvallerkålen som vokser opp i løpet av ukedagene... Rykket opp nesten en trillebår av de forrige helg, men nå er de tilbake i sin friske grønnfarge!



Så langt har jeg hatt tulipaner i gult, rødt og blandinger av disse fargene, men nå kommer fargene jeg er mer vant med i hagen - gøy! Så planen i høst har slått til - to fargenyanser i to omganger - veldig spennende - bare dumt at jeg ikke helt husket at dette var planen når de første tittet opp... Da var jeg litt i sjokk over fargebadet!


I hagen kommer det stadig flere stauder, men jeg har desverre mistet 6-7 roser denne vinteren, men på den annen side - jeg kan velge meg noen nye...


Tulipanen under synes jeg er skikkelig lekker med sit flammende mønster, men i rolige nyanser...





Vi har hatt en deilig dag, men bursdagsfeiring hos en klassevenninne for sønnen, og lesing av enventyr for jentene og meg. Hyggelig å krype under dyna og lese høyt mens regnet trommer forsiktig på vindusruta. Det er slike enkle ting som gjør at ungene opplever at de har hatt en fin dag her i huset, og det er høyt på planen å få til mer av dette... Nå ser det ut til å være opphold, og mannen er hjemme fra arbeid, så da skal de døde rosene graves opp, og hullene skal vurderes tettet med nye!




Dette kremmerhuse er jeg veldig glad i, og det er fylt med blomster fra tidlig vår til sen høst - det byttes ut undereis, og denne gangen ha jeg prøvd meg på en ny sommerblomst for meg, som jeg håper vil finne seg til rette med min til tider varierende vanning...















Håper du får en deilig helg uten for mye regn! Takk for at du tar deg tid til å titte innom meg, det setter jeg stor pris på!
Klem Hilde






1 kommentar:

  1. Ja i dag har det vært mye forskjellig vær - akkurat nå skinner solen og jeg sitter inne :-0
    Sliter med skvallerkål jeg også, klarer å holde kontroll over den i bedene, men den lever glade dager i grøfter og i utkanten av hagen..
    Nyt kvelden og resten av helgen.
    Klem Igi

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails