Følgere

søndag 2. mai 2010

Sol fra skyfri himmel...

I går plasket regnet ned, men i dag har vi våknet til et vidunderlig mai vær, og det står HAGE på planen... Har handlet inn sommerblomster som skal plantes ut, men på nattestid må de nok bæres inn - det skal bli kuldegrader flere netter fremover, men den jobben får vi heller ta!
Å plante ut påskeliljer har vært en geni strek som jeg absolutt skal gjenta! Nå har de blomstret og gledet siden 1. påskedag... Kan varmt anbefale disse skjønningene i blomsterkasser og krukker, men helst litt opp ifra bakken for å skåne imot den værste frosten.

Her er pelargoniaene som skal plantes i dag - da får de en lang herdetid med skyggeplassering på dagen og inneliv om natten. Gleder meg litt! Linnea titter ut fra kjøkkenet....


Her titter de første tet à tet opp ifra bakken - har plantet ut en sillion av disse gjennom årene - først glede inne og så ut til et langt liv i beddene mine.




Gressløken som jeg bare så vidt klarte å klippe av forrige helg har nå strukket seg adskillig, og det smaker fortreffelig i eggerøren!




I dag blir det jord under neglene og frisk luft som gjelder - håper solen titter frem hos deg også - Norwegian flyr i hvertfall til Gardermoen for jeg har sett et fly i dag - det har vært merkelig stille uten flytrafikk - nesten som å være på hytta, men jeg skjønner jo at dette ikke vil vare, men deilig var det....
Takk for at du titter innom . Legg gjerne igjen en kommentar om dine vårforberedelser...
Klem Hilde




5 kommentarer:

  1. Heldig du er.Her blåser det surt å kaldt med regn å snø :( kan ikke tro at det er mai.God hagedag :)

    SvarSlett
  2. Påskliljorna lyser upp, och dina tete-a-tete har kommit långt, längre än här.. Njut din dag i hagen och godvädret, solen skiner här också, men idag är vi på konfirmation, bara hemma en tur mellan kyrka och maten.

    SvarSlett
  3. Ser vi har hatt samme vær i dag. Deilig, men det er kaldt i skyggen. Må nok bære planter ut og inn neste uke også.
    Pelargoniaene dine har jo kommet skikkelig i gang. Mine har bare grønne blader, må nok stelle litt mer for dem. Tete-a-tete har jeg også satt ut etterhvert. De kommer nok snart!

    SvarSlett
  4. Hei! Så nydelig å se vårbilder, og så mange fine!! Håper du får en fin uke! Klem-Mia

    SvarSlett
  5. Kaldt, sol, regn, haggel om hverandre var helgeværet her. Sprang ut og lukte litt mellom bygene.. Gleder meg veldig til det blir varmere i været! Nydelige pelarginier!
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails