Følgere

tirsdag 8. februar 2011

Blått til lyst...

Jeg er inne i en litt blå periode igjen... Denne duken er opprinnelig en juleduk av Dorte Jollmann, fra  boken Patcwork jul, men nå har den blitt min sommerduk. Er spent på hvordan den blir når den er ferdig - med sine firkanter og trekanter... Håper det ikke blir alt for spennende å få på et bakstykke.
 Stjernene er laget med brette-teknikk, og det var gøy - synes det ble stilig... Rart med noen bøker - synes det er så mye fint, men det kan gå noen år før jeg får mot til å prøve...
 Dette er nok mest en duk til pynt, men litt øyegodt må man jo ha.
 Broderiene har jeg hentet fra Bente Tufte, hun har laget noen nydelige puter - gleder meg til å sy dem etterhvert... Oppskriften ligger på vent, og rykker stadig nærmere symaskinen.
 I dag er det vakker sol og nesten 15 cm nysnø på bakken. Lillemor og jeg er hjemme, så da kan jeg jo sy noen sting...
Håper du får en fin uke - i kveld blir det Quiltemøte, og inspirasjon...
Takk for at du titter inn til meg - legg gjerne igjen et lite spor, så kan jeg titte inn til deg.
Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vilken vacker duk i lappteknik! gillar den fräscha blå färgen och de söta vingarna runtom - snyggt!
    Men så duktig du är som hinner med allt t o m en broderad duk! Sött!
    Må gott!
    Kram /Bea

    SvarSlett
  2. Helt nydelige stoff...du er kjempeflink og enig med du: blått er nydelig!
    klem♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails