Følgere

fredag 28. oktober 2011

Hva er det med potteskjulere?

Jeg har kjellerboden full av potteskjulere - de viser min utvikling av fargesans og stil fra slutten av 80 årene og frem til i dag... Det er jo helt forferdelig å tenke på! Hva skal jeg med dem? Må innrømme at en del har havnet på loppemarked - noen står i klasserommet mitt, men sørgelig mange står i kjellerboden og tar opp plass!

Ofte når nye planter kjøpes inn følger det merkelig nok også nye potteskjulere med hjem - selv om jeg har et rikholdig utvalg allerede... En periode var det hvite fra ikea - de kostet jo så lite så det gjorde ikke noe liksom, men plass tar de!

Denne gangen var det plantasjen som fristet med ulike pasteller, og jeg kjente at jo - de kunne passe fint hjemme hos meg... Hadde jeg orket å kjempe meg vei til hyllen i kjellerboden hadde jeg nok funnet ut av pasteller hadde vi på 80-tallet også :-)

Jeg har noen favoritter - de er ikke vist her, men de kommer frem med jevne mellomrom. Mine planter dør tidvis, og da er det endringer i pottebeholdningen. Til jul er de fleste pottene hvite, men ellers er det etter humøret.
Har du også flere potteskjulere enn du strengt tatt trenger?
Ønsker deg en riktig god helg - med eller uten grønne fingre :-)
Takk for at du tittet inn til meg.
Klem Hilde

4 kommentarer:

  1. Kjenner meg litt igjen her gitt ;) Mine står i boden ute i gangen. Kjenner det ikke gjør så mye at jeg har studiedag på fredager akkurat i dag ;)

    SvarSlett
  2. Hei driver jeg og rydder og pakker for flytting.
    Jeg har nettopp rydda i pottene.Da ble det kastet mange.Jeg sitter igjen med lysepotteskulere og noen røffe i sink.
    Flott tekanne,deilig tea og superfin ny peis.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Hehe. det der tror jeg er et kjent fenomen. Nye potteskjulere er så kjekt å kjøpe. Jeg kjøpte en haug med like potterskjulere da vi pusset opp stuen for endel år siden, og de bruker vi fremdeles. Kjedelig, men veldig praktisk. De passer i fargene til stuen, og kan brukes hele året. Her er det plantene som byttes ut. De har nemlig en tendens til å dø... Ikke noe billigere det da... God helg!

    SvarSlett
  4. Kjenner meg veldig godt igjen! Har potteskjulere fra flere tiår i kjelleren :-)
    Så flott peisen deres har blitt.
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails