Følgere

lørdag 17. mars 2012

I hagen på en lørdag

I dag har vi en skikkelig gråværsdag, med tåke og yr. Det er slike dager det er best å fyre i peisen og bare kose seg inne synes jeg :-) I blomsterkassen trives stemor og påskeliljer godt, og det er hyggelig å se ut på de glade fargene.

Her har det smeltet masse i løpet av uka! På linken under sees akkurat dette beddet for en uke siden, og det er utrolig hvor fort det smelter bare solen skinner og temperaturen kryper over 5 grader.
                   http://drommehagen-hilde.blogspot.com/2012/03/vartegn-i-hagen-pa-en-lrdag.html

Fordi vi mater fuglene gjennom hele vinteren, og denne foringssesongen har brukt nesten 40 kilo frø, er det mye jobb å renske opp etter vinteren. Det blir flere trillebårlass med frøkapsler. Tidligere har jeg kjørt dette på komposten, men i år lurer jeg på om jeg ikke skal legge det i skråningen bak huset - kanskje jeg får en liten solsikkeng der :-)
Det er en bonus å kunne gå tørrskodd til søppelkassen - en av mange små vårgleder...

Takk for at du tittet innom - er det noen vårtegn hos deg?
Av alle gleder i livet er arbeidsgleden den varigste.

                                                                                                                      Heerup Henry
Klem Hilde

5 kommentarer:

  1. Koselige vårbilder fra Hagen din. God helg.

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Ja det er deilig når våren kommer! :)
    Jeg har ryddet opp i blomsterbed og jordbærkassen:)
    og snøklokkene blomstrer her :) knuppene til påskeliljer og krokus titter frem, så her er våren på god vei :)
    klem :)

    SvarSlett
  3. Deilig vår her også, faktisk litt sol i dag :) Jeg har vært ute å begyt å ruske litt i bedene, i tillegg hadde jeg en stund fri tilgang på ei hagesaks, litt usikker på hvor lurt det var..... Pytt sann, det gror vel til igen ;)
    God lørdagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempe søt stemor! Jeg har kjøpt frø av stemor og sådd dem i dag. Håper det lykkes!

    Kjempe fine vårtegn hos deg. Nå er det bare å nyte dagene fremover!

    SvarSlett
  5. Fine bilder!
    Mykje flott i bloggen din.. :)

    Takk for gode ord frå deg ♥

    Ynskjer deg ei super helg!

    Klem frå Astrid

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails