Følgere

mandag 9. januar 2012

Om å stoppe opp...

Fordi huset vårt er utformet med et overbygg over stuevinduene er det ikke så mye sol som slipper inn i stua på vinteren. Stor var derfor lykken da jeg i forbifarten så tulipanene fra nyttårsfeiringen stå badet i solskinn.  Synes de var så flotte...

Helt utrolig hva litt sol og skygge kan gjøre. Bildene er tatt uten blitz, og jeg synes de ble supre. Vel verd å stoppe opp et par minutter i dagens travelhet bare for å fange inn dette. Tror kanskje at mange av oss ser slike skjønne øyeblikk, men vi har ikke tid til å fange dem.

Frøken tulipan og hennes skygge... Kanskje jeg skal ha nok et nyttårs forsett om å stoppe opp litt oftere og bare ta meg tid - det koster så lite og kjennes så godt!

Jo mer jeg tenker på det, jo klarere ser jeg at livet ganske enkelt er til for å leves.

Johann Wolfgang von Goethe

Håper dagen din blir super!
Takk for at du tittet inn til meg.
Klem Hilde




4 kommentarer:

  1. Tulipaner er bare så fantastisk vakkert!
    har noen stående her hos meg også :)

    SvarSlett
  2. Så flott :)


    Ha en fin kveld, Lisbeth ,O)

    SvarSlett
  3. Helt klart viktig å "stoppe opp" litt av og til!! Nydelige bilder av tulipaner badet i sollys :)

    Fin uke til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  4. Så nydelige tulipaner!
    Ser nesten ut som de er av fløyel:)
    Det er gøy å kunne glede seg over slike små hverdagsgleder, stoppe opp og bare nyte øyeblikket der og da.
    Hadde et slikt øyeblikk på søndag, da jeg så noen tørre blomsterstander som stod der pyntet med det skjønneste rim og krystaller i kulda..det var helt fantastisk!
    Mer skal det ikke til for å glede meg:))

    Ønsker deg ei flott uke videre!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails