Følgere

lørdag 9. juni 2012

Allium i blitzregn

Allium er en kjær løkblomt i hagen min. Den er så flott der den på lange stilker balanserer sin runde ball med nydelige lilla eller hvite blomster. I høst satt jeg ned allium i ulike nyanser av lilla, og de kommer i ulike lengder, så jeg gleder meg til å se hvordan dette blir når de virklig får åpnet opp alle sine blomster om noen få dager.
 Allium ampeloprasum
Jeg synes det er spennede å prøve litt forskjellig når jeg skal fotografere blomstene mine, og denne gangen falt valget på kveldsfoto med blitz. Det var litt overskyet og dermed temmelig mørkt kl 22 i går kveld - og jeg synes det ble ganske fint - skal prøve igjen når blomstene har åpnet seg helt og fått sin runde form, men da skal jeg prøve med stativ...
Lurer på hvor lenge blomstringen vil vare denne gangen, og hvilke andre planter som rekker å vokse seg til underveis... Jeg husker jo ikke fra år til år helt hvordan dette arter seg, og det er stadig en plante eller tre som har blitt flyttet på eller delt...

Løkblomster er svært takknemlige - man må bare huske å plante dem om høsten, så gir de gleder tilbake i rikt monn på forsommeren :-)

Takk for at du tittet innom
Hilde

1 kommentar:

  1. Heia Hilde, ja, den var virkelig fin den blomsten din , sonn har æ aldri hatt ;)
    Fine bilder, ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails