Følgere

fredag 29. juni 2012

Allium og valmuesøster

I hagen går blomstringen i perioder - det er tulipanperioden, som avløses av allium, rhododendron og valmuesøster. Nå er de alle på sin høyde, og roser og pioner er i startgropa i sammen men staudene som blomtrer fra juli. Alt er noe forsinket i år, men lykke er det uansett...
Valmuesøster har en praktfull blåfarge, og kommer med massevis av blomster. Hver blomst varer ikke så lenge, men alle stadiene av blomtringen er nydelig!

Frøstanden til allium er en dekor i seg selv, og de grønne frøkulene står fint til roser og klematis som danner et bakteppe for de skulptrurelle kulene som kommer når blomtene faller av.

I dag øser regnet ned, så vi nyter hagen gjennom vinduene... En ny runde med gjødsel er lagt ut, så for hagen er det helt fint med mere regn - det voker masse nå :-)
Takk for at du tittet innom.
Klem Hilde

3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Jeg synes Blå Valmuesøster er så utrolig vakker! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kaffet meg den...
    Her regner det i bøtter og spann - skikkelig innekosevær:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  2. En av de vakreste...Blå valmuesøster:-) Min sa dessverre takk for seg etter i vinter.Da hadde jeg hatt den i flere år,synd..Men skal nok skaffe meg en ny!
    Så hyggelig at du er med som følger:-)) Det setter jeg stor pris på!

    SvarSlett
  3. Gratulerer!!!! Du er den heldige vinner av et skjerf fra Barfota på min blogg:-)))
    Vil du komme innom butikken en dag så kan du velge akkurat det skjerfet du har lyst på;-)) Klem fra Kreatrine

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails