Følgere

mandag 4. juni 2012

Bark kan være genialt

På baksiden av huset har vi i flere år hatt et vilniss. Vi steller så godt vi kan om våren, men så tar burot, tistler og skvallerkålen over og vi lukker porten og glemmer dette området litt... Her har vi bærbusker, et plommetre og planter vi har fått av hyggelige naboer. I år var endelig overskuddet stort nok til å ta tak i problembarnet. Dette er egentlig et veldig hyggelig område med utsnyn til en liten blomstereng og alnaelva...Ganske så gjemt bak alle bladtrærne, men den klukker og ler. Har en langsiktig plan om en helle eller tjue, slik at jeg kan bære med meg et bord og en stol og nyte morgensolen og fuggelkvitter her i sommer...

Endelig blomstret syrinen jeg fikk for noen år tilbake som et skudd fra en god nabo, og jeg ble inspirert. Vi brukte hele lørdagen på å rive opp brennesle, tistle og tastler og kjørte 9 toppede trillebårlass med ugress til komposten... Så var det å gå på slang i papirkonteineren for å legge på et tykt avislag, duk og så bark.

Rundt om beddet som ligger i en skråning brukte vi avlagte rundstokker som vi er så heldige å få av en annen god nabo, og det ble fint... Selvsagt trengs det maling både rundt plommetrekassen og mitt nye bed - bare det er opphold lenge nok til at alt tørker opp...

Beddet er jo ikke nytt - det er bare luket frem :-) Deilig å komme i havn med slike prosjekter man har tenkt på leeenge! Nå kan arvede peoner komme til sin rett... Den vesle krabaten under her har jeg forsøkt å kurse i overlevelses strategi 2- pass deg for mennesker - de kan tråkke på deg... Han var så naiv og ung at han ville luke skvallerkål i sammen med meg, og med min fuglefobi fungerte det ikke så bra for meg, men skjønn var han den vesle grønnfink ungen.

Har du noen prosjekter på gang kanskje?

Takk for at du tittet innom!
Klem Hilde

1 kommentar:

  1. så fint det har blitt!
    Litt av en jobb...
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails