Følgere

mandag 7. mai 2012

Vårgleder

Tulipanene står spente og venter på å vise sin skjønnhet - det tar nok ennå noen dager, og jeg venter i spenning! Gleder meg til å se alle nye tilskudd. Jeg har desverre ikke funnet så mange tulipaner som kommer igjen år etter år, men det gir meg jo nye bekjentskaper hver vår.... Kanskje du har noen gjenblomstrende å anbefale?

Jeg har en liten opphøyet kasse som denne våren har blitt fornyet. Hele kassen ble spadd opp. Noen planter var gått ut, og nye har kommet til, som denne pionen som jeg synes har et nydelig bladverk mot den grønne hekken i bakgrunnen.

Disse blå godingene sprer seg med lynets hastighet, så så snart de har blomstret av napper jeg dem opp. Noen blir alltid tilbake, så da blir det nye gleder neste vår.

Miss Batman som er en hvit klematis, og Nelly moser som er hvit med rosa tegninger skal få klatre på dette armeringsnettet som er stilt opp imot en bjørkestamme. Bjørka er beskjært og ser ut som en litt ulykkelig vridd kandelaber, men når bladene kommer på kan den ranke seg litt og tenke at tross alt suser det i bladene bare vinden tar tak... I forkant av klematisen vil det snart dukke opp en hosta, og i bakkant står en blå ridderspore.

Takk for at du tittet innom.
Klem Hilde

5 kommentarer:

  1. Mye spennende å se fram til i hagen din.
    En herlig tid vi har nå,mye spennende skjer i hagen dag for dag.Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har som snart kommer i blomst, fine bilder :)

    Ha en fin dag Hilde , hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  3. Det er så deilig med alt som spirer og gror på denne tiden av året. Ser ut som du har mye fint i hagen din...

    SvarSlett
  4. Herlig med våren hvor alt spirer og gror. Kan nesten se forandringer hver dag!
    Klem

    SvarSlett
  5. Olá Hilde , como esta?
    Gostei muito de visitar seu blog.
    Um capricho!!
    Bj
    Rose
    http://amigasqueengordam.blogspot.com.br/

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails