Følgere

lørdag 14. desember 2013

En kreativ dag

Luciadagen kom og gikk... Jeg koste meg med sending fra SVT før jobb med vakker sang og en gryende julefølelse etter å ha hørt historien om helgenen og sangen om Staffan stalledreng.

Jentene og jeg har forsøkt å være litt kreative, og disse sjarmerende tegningene kan alle få til. Tegn halsen ved å tegne rundt pekefingeren som du legger på arket. Hodet tegnes ved å lage en oval rundt hånden din, og da har du et godt utgangspunkt for resten av tegningen. Alt svart er tegnet med fettfarge, mens resten er malt med vannfarge.

Reinsdyrene henger nå på kjøkkenet, og ble veldig ulike i utrykket, selv om de er tegnet etter samme instruksjon. Jeg finner masse inspirasjon på pinterest.com, og har du ikke prøvd er det så absolutt å anbefale.
Jeg har tørket støv av symaskinen og er i gang med noen julegaver. Selv sønnen i huset måtte kommentere at nå var det så lenge siden sist jeg sydde at han ikke kunne huske når det var. (Det var i sommer en gang, men for han er nok det som en evighet å regne.) Jeg finner mye inspirasjon i my quilt, men det er dessverre ikke så ofte jeg finner tid til å sette meg ned, men jeg koser meg veldig når jeg får det til.

Det har jo gått et år siden forrige innlegg... Kanskje jeg finner tid og inspirasjon til å titte innom litt oftere. Jeg har tittet litt rundt i masse inspirerende blogger noen uker nå, også plutselig ville jeg laget et innlegg selv.
 
Ønsker deg en strålende 3. søndag i advent - kanskje du vi fylle den med litt kreativitet ?
Hilde


2 kommentarer:

  1. Morsomme reinsdyr! Den skal jeg prøve sammen med datteren min.

    SvarSlett
  2. Så gøy at du blogger igjen:-) planlegger å få til det selv ;-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails