Følgere

lørdag 28. desember 2013

Gjenbruk av julens blomster

Like før jul kjøpte jeg disse røde rosene og kuttet dem kraftig ned. Alle ble plassert i små vaser til glede rundt omkring i huset.

Nå henger flere av rosene med hodet, og det er klart til en ny kutting og gjenbruk i en enkel oppsats for nytt liv i et par dager til.

Oasis er kuttet og godt vannet før blomstene blir kuttet og dandert etter beste evne i sausenebbet.

Jeg blir ganske fornøyd. En Amaryllis som er på hell for også plass i sammen med rosene, og litt rester av eføy fra advendsstaken får også plass.

Et hyggelig lite innslag på stuebordet i sammen med lykten jeg fikk til jul av den andre datteren min - helt selvvalgt i sammen med Bestemor.

Nå skal sønnen og jeg kose oss med brettspill, mens resten av familien har reist i juleselskap. Sønnen har vondt i halsen og feber, mens mor har en lei kink i ryggen.

Nå er det bare å nyte disse deilige romjulsdagene da vi bare kan suge på karamellen fra alt strev i forkant av julen.
Takk for at du tittet inn til meg.
Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails