Følgere

torsdag 26. desember 2013

Juleord

I går kveld var turen kommet til juleordene. Jeg har lenge ønsket å lage noen slike ord som jeg kan henge opp litt her og der, men tiden har ikke strukket til...

Etter en tur i godtebutikken min i kjelleren, eller syrommet, hadde jeg funnet frem stoffer jeg ønsket å bruke. Lim var kjøpt inn og maler klippet. Utgangspunktet for ordene fant jeg i Tildas vintereventyr, skrevet av Tone Finnanger. Jeg har lånt boken på biblioteket. En virkelig kosebok med masse av sjarmerende evntyrprosjekter. Det var særlig juleordene jeg falt for.

Jeg brukte RX-lim, men det ble veldig mye kliss. Jeg skal prøve en runde til i kveld med "noel", og da blir det skolelim - jeg vet ikke om det vil fungere bedre, men det er jo lov å håpe. Har du laget slike ord? Kanskje du har et lim å anbefale?

Nå når bokstavene er hengt opp synes jeg det ble ganske bra, men når jeg satt med lim på de fleste fingertuppene, og alt klistret seg fast var det ikke så kos. Heldigvis sendte Dr1 Bridget Jones dagbok, så det var noe hyggelig å hvile øynene på når klisset ble for irriterende. Mr Darcy er fremdeles min favoritt...
 

Bokstavene er hengt opp i et hampsnøre med bittesmå klyper som har ligget i noen år og ventet på et bruksområde. Heldigvis er det kjekt å samle av og til.

I dag skal vi være hjemme og gjøre minst mulig. Ungene har fått noen byggesett med hus til togbanen som er under konstruksjon, så hele kjøkkenbordet er fylt med ørsmå biter som skal bli til hus. Noen nye filmer ble det også, så i kveld er Annie fra 80-årene og popcorn bestilt.

Håper du også får en deilig juledag, med lukt av gløgg og juletre.
Klem Hilde

1 kommentar:

  1. God jul Hilde. Så gøy at du har tatt bloggingen opp igjen. Skal følge med her fremover. Håper alt står bra til med dere alle. Klem Lene

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails