Følgere

torsdag 5. august 2010

jordbær og barnearbeid...

En kasse jordbær skulle bli til vinterens syltetøy, og ungene ble satt i arbeid ikledd maleklær... Storebror fikk på seg babybjørn frakken fra sin første skje med grøt - snakk om nedverdigelse, men har man fått seg dyr, fin, ny t- skjorte så har man...
Tips mot jordbærflekker mottas med stor takk!

Emilie satt sin ære i å få den fjela som ble mest rosa - lett moste bær gjorde susen...

Linnea skar omsorgsfult hvert bær i fire biter...



Mamma, jeg har vokst fra denne her asså!!!
Nå er bærne fryst. I går kveld ble det kokt solbær, som ble helt på glass. Ikea har fine glass med patentlokk til 19 kr... Tre ulike størrelser - en pris! Jeg har 10 glass fylt nesten til randen...
Lykke til med safting og sylting for de som bedriver slike syssler - det står jo i butikkhylla, men det er litt stas å lage selv også...
Hilde.

5 kommentarer:

  1. Ikke bare er det stas å lage syletøyet selv, det er jo utrolig mye bedre også... Herlige bilder av barna.

    SvarSlett
  2. Må komme i gang meg litt safting snart jeg også. Venter bare på at kirsebærene skal bli klare. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er!
    Hjemmelaget syltetøy er det beste i verden.
    Ble nostalgisk da jeg så bildet av sønnen din, min sønn hadde akkurat lik baby Bjørn frakk!
    Lurer på hvor den er nå?
    Klem Igi

    SvarSlett
  4. Mm, så gott det ser ut! Och så duktiga dina barn är, trots protester för små förkläden! ;)
    /Cyrene

    SvarSlett
  5. Bra å sette dem i arbeid! Det ble vel litt smaking også? Herlige unger du har!
    Fikk du mailen fra meg med invitasjonen? Ordnet det seg?
    Ha en flott fredag!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails