Følgere

mandag 2. august 2010

Erteblomster

Erteblomster er en av mine favoritter - de har så skjønne farger, og lukten er helt vidunderlig! I år ble det litt komersj når de skulle i hus... La ertene i vann over natten, men så ble det hyttetur, og en natt ble til fire, og det luktet ikke godt da vi kom hjem, så jeg oppgav det hele...
Noen uker senere kom jeg over flotte små planter på et lokalt lite gartneri mellom Hov og Fall - like ved hytta vår. Fem perfekte, lubne planter ble med hejm, og nå høster jeg gevinsten... Kommer nok ikke til å så så mye som en bitte liten ert igjen, for disse plantene har så langt gitt mere blomster enn noen annen tidligre stranten sådd har oppnådd!

Snart kan jeg fylle en ny vase - noen illusjoner fattigere, men som småbarnsmor er jeg ekspert på kamelsvelging, så disse hage kamelene er det ingen sak å trykke ned...
Ps - skal så med ungene neste vår - lover, men da skal de få velge frø og stelle selv - å år har vi slitt for å skaffe nye solsikkeplanter etter at de sønnen sådde på Sfo ble spist av snegler, men nå står det nye planter i barnas egen blomsterkasse på hytta - selvsnekret av sønnen, og nå lurer han på når vi kan sette løk, så om noen bekymrer seg - barna blir ivaretatt...
Tusen takk for hyggelige kommentarer i forrige innlegg - nå skal jeg på besøk til dere - gleder meg!
Nyter stilheten hjemme etter å ha levert tre barn på sfo - jentene har sin første dag på "skolen" i dag....
Klem Hilde


3 kommentarer:

  1. Bare sååå fint med erteblomster, og fin mugge till vase!
    Ha en fin fin dag!

    Irene

    SvarSlett
  2. Koselige og fargerike blomsterbilder !
    Flink du Hilde :O)
    Lykke til med jentenes første dag på SFO, en ny epoke i livet deres og ditt ;O)

    SvarSlett
  3. Erteblomster er SOMMER for meg. Vi hadde det i hagen da jeg var barn, og den lukten minner meg om varme sommerdager fremdeles...

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails