Følgere

mandag 23. mai 2011

blomster med duft...

Hvert år ønsker jeg meg noe nytt i blomsterkassene, og særlig de vi har under taket på uteplassen vår. Denne gangen ble det hagenellik - ikke fordi jeg er så fan av nelliker, men fordi den dufter så utrolig godt! Har kombinert den med eføy, så får vi se om noen uker, når det får vokst seg litt til om dette blir som jeg håper...
 Synes den var litt artig med de hvite kantene, og har du ikke stukket nesen din i en hagenellik kan det varmt anbefales.
 Disse blå godingene som jeg ikke husker hva het har kommet i kassen på utsiden av sitteplassen, og får bo i sammen med lavendel - jeg håper at den deilige duften av lavendel også vil nå frem til oss innunder taket når vi forhåpentligvis kan nyte noen varme sommerkvelder ute...
 I denne store krukken levde min 10 år gamle fuchia, men den klarte i likhet med nesten alle våre overvintrere ikke denne vinteren, og det er fordi vi ikke har vannet nok. Nå har jeg plantet cherrytomater og lavendel. Må lese meg litt opp på dette med hvordan få mange tomater - mange år siden sist vi prøvde oss på det, og da blir det desverre glemt.
Ute blåser det voldsomt, men jeg håper vinden vil avta og at varmen snart vil komme tilbake. Har du noen tomattips å dele tar jeg imot med glede :-)

Takk for at du titter unn til meg, det setter jeg stor pris på.
Klem Hilde

7 kommentarer:

  1. hei.
    fint i dine krukker og kasser,
    nellik er godlukt det,
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. så flotte blomster du har, jeg har også planta litt ute og hadde store planer om å fikse mere ute idag, men det har plåst å reina no helt forferdelig i hele dag, så må vente til sola kommer tilbake.
    jeg har desverre ikke no tomat tips, jeg kjøpte min plante for tidlig å satte den ut :( så nå må jeg kjøpe ny, for den frøs:(
    i fjord slet jeg med å få tomatene røde, men fikk mange grønne, så får håpe på litt mere lykke i år med plante nr 2.
    lykke til med dine.
    klem

    SvarSlett
  3. Har aldri tenkt over at nellik har god duft, det skal jeg skrive meg bak øret til senerer:-) Likte også godt den mørke røde med hvite kanter.
    Når det gjelder tomater er mitt beste tips å huske å knipe av "tjuvene" som vokser fram mellom hovedstilken og blad, og å skaffe kaltrepinner og binde dem opp etterhvert som de vokser:-)

    SvarSlett
  4. Enig med frk.Underberget over ang. tomatene, men i tillegg har æ lest om at man skal gi dem litt gjødsel vann hvær dag, det pleier nu æ og gjøre, og at de liker varme, Lisbeth :O)

    SvarSlett
  5. Glømte og skrive over, at æ får ikke logga mæ på kontoen min, : stallnilsen : når æ skrev på bloggen din, derfor står det annonym ;/
    Lisbeth

    SvarSlett
  6. Synd med den Fuchsiaen som ikke klarte vinteren da, den var sikkert stor og flott så mange år som den var. En gang samlet jeg på fuchsiaer, også kalt tårer...hadde flere typer. Blomster som så ut som ballkjoler :) Hmm...kanskje skulle jeg ta opp denne hobbyen igjen, nå fikk du meg til fundere på det ;)

    Jeg har en utmerkelse/utfordring til deg på bloggen min! Titt innom og se om du vil ta den:-)

    SvarSlett
  7. Hei,
    Synd med Fuchsiaen din som ikke klarte seg.
    Nydelige nelliker du har kjøpt, så fint med den hvite kanten rundt.
    Hadde glemt hvor godt nelliker lukter og jeg har ikke hatt nelliker i hagen på lenge.
    Håper vi snart får sol og varme og kan kose oss skikkelig i hagen.
    Ha en fin torsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails