Følgere

søndag 15. mai 2011

Har du en liten vase også?


 Jeg har blitt tilhenger av små vaser. En liten vase kan fylles med en liten bukett... En liten bukett er rask å plukke, og den gleder like mye! På jakt etter liljekonvall i går ettermiddag fant jeg bekkeblomster - de lyste som små soler på skogbunnen i et uttørket bekkefare.
 Disse søte belgblomstene som jeg desverre ikke husker navnet på i farten fikk også bli meg hjem - skjønne, med en varm lilla fagetone. Både denne og vasen over er fra Ikea, og har en svært overkommelig pris!
 Denne vasen er bitteliten, og fylt med skogfiol og perleblomster ble den vakker på hyllen i vinduet.
Vasen er kjøpt på Nothre Dame i København, og når jeg var tilbake i butikken for en uke siden var den ikke lenger i sortimentet - desverre... Allikevel - jeg fikk med meg noen småvaser i klart glass, og de skal få bo i klasserommet mitt - mine 1. klasse elever har skjønt at jeg liker blomster, så daglig bæres det inn ulike blomster med svært kort stilk :-)

Ønsker deg en deilig søndag, og håper du kan fylle den med noe du har lyst til å gjøre... Her har det regnet hele natten, så nå er luften ute så frisk og god - kanskje jeg skal bruke litt tid ved plantebordet mitt ? Eller kanskje en time eller to ved sykaskinen...

Takk for at du titter inn til meg - det setter jeg stor pris på . Legg gjerne igjen et lite spor, så kan jeg titte inn til deg? Kanskje du  har noen småvaser å fylle vårens gleder med også?

Klem Hilde

6 kommentarer:

  1. Slike små vaser er utrolig fine!! OG så kjekke når de store bukettene har levd ferdig og det er noen få blomster som klarer noen dager til!! Peoner til den prisen du forteller...sukk.
    klem♥

    SvarSlett
  2. Ja,det er flott med slike små vaser,dine var skjønne med vårens blomster.
    Jeg har mange småvaser jeg med...
    Så kos å få blomsterhilsen til å pynte klasserommet.Ha en fin søndag!Klem:))

    SvarSlett
  3. Nydelige buketter og skjønne vaser!
    Liker også veldig godt små vaser og kan vel igrunnen aldri få nok av dem.
    Tror blomstene heter Tiriltunge.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag og en flott 17. mai.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Nydelige vaser.
    Har en del små vaser og de er ofte i bruk.
    Ha en fin søndag videre :)

    SvarSlett
  5. Små vaser er kjempe fint og kjekt! Jeg liker godt å pynte spisestuebordet med mange små vaser og blomster når vi har gjester.
    Klem

    SvarSlett
  6. Små vaser er kjekt, ja!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails