Følgere

onsdag 27. juli 2011

Skogens gull

Både i dag og i går har vi vært på sopptrur, og vi har fått fin fangst :-) Disse bildene har jeg lånt fra googel.com, men vi plukken en slik kurv i går - en helt fantastisk følelse når du finner så masse sopp - det lyste som gull imot oss.
Vi er ikke så gamle i sopp gamet - er inne i vår andre sessong, og kan ikke så mange sopper ennå, men kantarell er vi sikker på. I går ble det rensket, stekt og frosset ned nok sopp til tre soppstuinger. Det luktet bare himmelsk på kjøkkenet!
Har du lært deg denne karen så kjener du han lett igjen! Det er mange rundt oss som også plukker sopp, så det må letes godt og lenge for å finne, men heldigvis ble det litt i dag også - nesten en jorbærkurv full. Vi fant også 3 poster som vi manglet på lill-o-dilten som vi deltar på med stor iver.
En tur i skogen er aldri feil, og det er utrolig vakkert og stille.
Håper du har hatt en fin dag i dag.
Takk for at du titter inn til meg.
Stor klem Hilde

3 kommentarer:

  1. ...skjønner jeg ikke følger med i timen jas, trodde det var utpå høsten soppen kom jeg:-)
    Klem♥

    SvarSlett
  2. For en flott fangst! Jeg er veldig glad i sopp. Særlig kantareller, men våger ikke plukke siden jeg ikke har peiling på de ulike soppene. Jeg har hørt at kantareller er ganske sikre å starte med, så kanskje jeg skulle plukke noen av dem en gang... ;-)
    Ha en fortsatt fin sommer!

    SvarSlett
  3. Så deilig det må være å gå i skogen og plukke sopp.
    Mmmm, det er jo så godt. smart å gjøre det slik som du, steke og fryse klart.
    Ha en fin uke videre:)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails