Følgere

fredag 1. juni 2012

Erteblomst og hønsenetting

Jeg synes denne ideen som jeg fikk for et par år siden hos http://www.guttemamma.com/
er god, så jeg har tatt den i bruk igjen. Det er en enkel måte å lage et klatrestativ. Rull sammen en bit hønsenetting slik at den får kjegleform. Bruk elektrikkerstrips og bind det hele sammen. Stiv av med et armeringsjern. Alt sammen lå i garasjen, så utgiften ble ikke så stor. Nå er det bare å håpe at de små plantene vil vokse og gro, slik at jeg får mange skjønne blomster.

Plantene mine har jeg kjøpt fiks ferdige - jeg får det ikke helt til selv - jeg er for ivrig og begynner for tidlig inne, slik at de utvikler seg til å bli noen lange pistrete bengler før de kan plantes ut, eller jeg glemmer helt å plante dem. Sikkert og trygt å kjøpe.

Denne pelargoniane er ny av året. Den har mørke stilker og et mørkere bladverk, og jeg falt helt for den... Skal potte den om til en større potte bare jeg får noen ledige fat - akkurat nå er alt opptatt av georginer som står til driving.

Rododendron min er i ferd med å blomstre. Jeg har fire ulike rundt om huset, og det er et vakkert syn når de åpner sine skjønne blomster. I dag er det best med hage gjennom vindet - i dag morges snødde det og var temmelig kaldt...

Ønsker deg en deilig helg i hagen :-)
Takk for at du tittet innom.
Klem Hilde

1 kommentar:

  1. Så fin farge det var på den pelargoniaen! Her har det haglet 3ganger siden jeg kom.... Hurra for sommermåneden juni....

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails