Følgere

onsdag 14. desember 2011

Juleblomster

Det er rart hvordan julens blomster forandrer seg i vinduskarmen her hjemme. For noen år siden bare måtte vi ha julestjerner - helst røde. Så ble det azalea som jeg fremdeles synes er vakker, men som jeg rett og slett ikke klarer å holde våt nok...

Jeg har hatt svibler i alle farger som finnes, men har etterhvert funnet ut at en farge og gjerne flere sammen er best hos meg. Den deilige duften spres i huset og hilser oss velkommen hver dag når vi kommer hjem nå.

Amaryllis har blitt en ny favoritt - om den blir litt lang og benglete kan den jo bare klippes av og settes i en vase. Den kan henges opp ned i vinduet - da fylles stilken med vann og blomsten henger lenge og er vakker!

I år er det sarte rosa årer i mine amaryllis og jeg liiiiiiiker de!

Hvilken juleblomst er din favoritt?
Håper du får en fin dag.
Klem Hilde

5 kommentarer:

  1. Nydelig , min amaryllis kommer nå med blomst den også,,jeg tror den er rød,,
    Hvite svibler er en av mine enere i jula.
    Ha en fin dag , klem Marit.

    SvarSlett
  2. Et glad i både Ammarylliser, julestjærne og Asalia, og svibler, de e nydelige alle sammen,:)

    Hilsen Lisbeth ;D

    SvarSlett
  3. Amaryllis er juleblomst nr 1. Svibler tar en god andreplass..
    Lurer på når azelea blir moderne igjen jeg ;-)
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei igjen ,,
    Du jeg vanner julegleden på skåla og det ser ut til at den trives med det.
    Ellers er det bare å knipe litt vissent og fjærne noen knopper hvis det er mange.
    (lett som en plett) he he.

    Ha en fin kveld , klem Marit.

    SvarSlett
  5. Hei på deg!
    Så flotte juleblomster hos deg!
    Skjønne de amaryllisene med rosa årer,vakkert:)
    Juleblomsten nr.1 hos meg er svibler/hyasinter,ingen jul uten.
    Slik har det vært siden jeg som barn bare måtte ha slike på rommet til jul..de dufter fantastisk!

    Ønsker deg ei flott adventshelg,kos deg masse!
    Varm klem til deg:))

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails