Følgere

lørdag 31. desember 2011

Godt nyttår

Denne amaryllisen er nesten som et fyrverkeri i seg selv. Jeg har ikke klart å time alle blomstene til å rekke julen, men denne rekker i hvertfall nyttårsfesten :-) Jeg synes amaryllis er en staslig plante, men for meg tar den seg best ut i vase - kanskje fordi den da holder seg oppreist selv med mange blomster. Ser av alle amaryllis knuppene rundt om i huset at vi kan glede oss over disse skjønne blomstene i noen uker ennå, og det er godt - man trenger noen fargeklatter når det er vintertid.

Denne snømannen er staset opp og klar for fest. Tovet og knadd av små barnehender, er han  kjær pynt som kommer frem år etter år. Liker pynt der jeg skjønner at ungene har deltatt i stor grad, selv om jeg skjønner at det er de voksne som har gitt ham hatt og skjerf. Husker godt hvor stolte jentene var da vi pakket opp denne og hans bror... De hadde en lang historie å fortelle om den dagen de laget den store snøballen, om skrukkene de fikk på de små fingrene, og klærne som ble våte... For ikke å snakke om aketuren de var på før de tovet hodet :-) Liker gaver som har vært del av en prosess!

Lys skaper alltid god stemning, og i kveld skal lysene få brenne lenge. Disse lysestakene kjøpte jeg i fjor da jeg og ei god venninne besøkte Lysebu, der Jytte Frølich pynter hotellet før jul. All pynten er til salgs, og jeg anbefaler på det varmeste å ta en tur dit i starten av desember.


Denne nissen er trett, og er nok klar for den lange søvnen mellom nyttår og advent... Om ikke mange dagene skal han få hvile ut i kjellerboden til det atter stunder mot jul. I år blir det rart å rydde ut julen - for samtidig skal hele huset renskes - vi skal pusse opp badet, så vi har et stykke forarbeide å gjøre...

Vi skal feire denne siste kvelden i 2011 med gode venner og god mat. Kanskje får ungene sove en blund før det blir tid for raketter, stjerneskudd og feiring av det nye året...

Jeg ønsker deg et riktig godt nyttår! Takk for at du tittet innom meg.En flott slutt på dette året er denne fantastiske versjonene av Ja vi elsker - NYT! http://www.nrk.no/video/folkofon_ja_vi_elsker/2877D808629EEF25/





Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. Riktig godt nytt år, Hilde og takk for alle koselige ord fra deg i året som har gått!!
    Klem♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails