Følgere

torsdag 29. desember 2011

Julepute

For noen uker siden så jeg en pute hos Hulda Husfrue, og da ble jeg inspirert til å finne frem mine cm med det samme stoffet.- jeg har nemlig en tendens til å kjøpe inn stoff, men det er ikke så ofte jeg får tid til å bruke skattene jeg bærer med meg hjem...
Jeg har lenge lånt oppskriften til winter wonderland fra ei venninne,og endelig fant jeg et prosjekt som ville passe meg perfekt - puter... Heldigvis er ikke julen over ennå, og putene er ikke ferdige, men det nærmer seg. Jeg nyter av disse romjulsdagene - ungene har funnet roen og pusler med sine ting, og det er deilig å tasse rundt i tykke ulltøfler og kjenne at man bare kan være!

Det er hyggelig å ha noe i hendene mens julefilmene ruller over tv-skjermen på sene kveldstimer. Jeg har sydd på meg en liten vannblemme på pekefingeren, så denne siste puten må desverre vente litt, men i dag skal de to andre ferdigstilles med knappehull og det hele! Jeg har jo funnet ut at symaskinene min er så fantastisk at den syr det hele for meg... Lurer på om jeg ikke skal lese en side eller tre til i den bruksanvisningen!

Jeg synes snømann motivene er veldig trivelige, og gleder meg til å sette disse i sofaen. Heldigvis er jeg på ingen måte lei jula ennå, så noen røde blikkfang ekstra blir bare stas.

Veldig kjekt å sy noe der alt skal være i samme farge - det går raskt, og med litt skreddertråd slipper man å tre nåla så ofte (rødme rødme...) Snømannen som lager sneengel er nå ferdig brodert, så det er bare å skride til verket med bakstykket...

Håper du fremdeles har tid til å kose deg med jula - synes mange har det travelt med å bære jula ut - det er disse dagene mellom jul og nyttår som er de beste synes jeg... kanskje fordi jeg hvert år har lang ferie og bare kan nyte duften fra juletreet og svibler som står i full blomst... Sviblene kommer nok snart på tilbud og da skal jeg kjøpe hjem en liten skokk til :-)
Ønsker deg en fin dag.
Klem Hilde

5 kommentarer:

  1. Jeg kom bare lige forbi din blog.
    Rigtig gode billeder.
    Tak for kigget.
    Håber du og din familie har haft en glædelig jul.
    Jeg ønsker dig og dine et godt nytår.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Takk for koselig kommentar hos meg:o)
    Og veldig stas at du ville følge bloggen min! Trivelig med nye bloggbekjentskaper;o)

    Jeg kommer snart på besøk igjen!

    Heleneklem

    SvarSlett
  3. Så fine bilder og koselig innlegg, ha en fin torsdag, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Takk for koselig kommentar hos meg! Så fine putene blir! Blir alltid imponert av håndarbeid! Håper du får en fin nyttårsfeiring og ønsker deg godt nytt år!
    Maria:)

    SvarSlett
  5. Sååååå fine puter! En sånn snømann-engel på et putetrekk kan jeg gjerne ønske meg til jul neste år ;)
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails