Følgere

lørdag 3. desember 2011

Papirklipp lykke

"Englene synger høyt i kor "
Jeg har lenge vært flink til å kjøpe bøker om jul og alle de hyggelige aktivitetene man kan holde på med sammen, men jeg har i liten grad fått til å gjøre disse aktivitetene med mine egne barn... I går når ungene kom hjem fra skolen lå papir, lim og saks klart - det skal lønne seg å ha en mamma hjemme.

Vi klippet med stor konsentrasjon - et skikkelig pilllerill, men når englene skulle monteres var det avgjørende med en nøyaktig klippeprosess. Linnea var best til å klippe vinger, mens Emilie foretrakk kjolene.

Oppskriften har jeg funnet i denne skjønne boken. Jeg fant den på Mamutsalget for lenge siden, men i år har den kommet til heder og verdighet. Mange av sidene er nå benyttet til hyggelig samling rundt kjøkkenbordet med saks og papir.

Vi har klippet et helt lite englekor. Så noen skal få et englekor til jul... I dag skal koret monteres i en krans laget av bjørkekvister... Vi får se hvordan det blir når vi får det hele på plass.

Mathias fikk dreisen på å brette kurver, og jeg vet ikke helt hvem som ble mest ivrig - mor eller sønn :-)

Håper du har hatt en fin dag med rom for litt kreativitet.
Takk for at du tittet inn til meg.
Klem Hilde

5 kommentarer:

  1. Hei
    Så fine engler !! Ser så koselig ut med hobbykveld i heimen :O) Fortsatt god førjul!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Fine bilder. Dere er flinke til å pusle med ting i heimen før jul. Ønsker deg en flott adventstid. Kos dere masse :-) Klem fra Margret.

    SvarSlett
  3. Hei:)
    Så koslig med en slik pysselkveld...viktig å gjøre slikt sammen:)
    God helg videre og takk for din koslige kommentar:))

    SvarSlett
  4. Ser konsentrasjonen er på topp hos M :)
    Flotte engler!
    God søndag til dere!
    Klem

    SvarSlett
  5. Elsker sånne ettermiddager jeg!! Så flink mamma du er!
    KLem♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails