Følgere

tirsdag 20. desember 2011

Jul på kjøkkenet

Kjøkkenet er julepyntet - mangler bare å bytte til hvite lys... I morgen får vi hyggelig besøk av både Farmor, Farfar, Bestemor og Bestefar, så ungene gleder seg veldig!

Det er rart med julepynt - noe får komme frem år etter år, mens andre ting blir liggende i esken... Noe pynt er liksom tradisjon, mens andre ting var mer som et plutselig innfall som man ikke riktig forstår at ble med hjem når pynten pakkes frem igjen året etter.

I år har vi laget kurver. Papiret ble kjøpt i fjor, og ideene kom fra hyggelig handletur i København der de har masse skjønn papirpynt. I år hadde vi både tiden og lysten, så sønnen og jeg har brettet mange kurver, mens pappa har laget maler til oss :-) I morgen skal flere av kurvene bli til julepynt på Mathias sitt rom.

I kveld skal jeg kose meg med juleblader og finne en kakeoppskrift som kan brukes til kaffen i morgen. Kålrotstuing skal lages, og vannet på pinnekjøttet skal skiftes :-)

Ønsker deg en deilig førjulskveld.
Klem Hilde

4 kommentarer:

  1. Koselige julebilder Hilde. Kos deg med ferie:-)

    SvarSlett
  2. Nå kjente jeg at det er lengesiden jeg har laget julepynt sammen med unga ja. Disse kurvene var kjempefine :-)
    Håper dere får en finfin jul :-)

    SvarSlett
  3. Så koselige bilder!
    Så flotte kurver dere har laget.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Koslige julebilder...og så vil jeg ønske deg en GOD JUL:))

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et lite spor...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails